Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

بورس24 :درست در سال‌های 1391 و 1392 همزمان با تشدید تحریم صنعت خودرو، مونتاژ خودروهای چینی در ایران در حد قابل توجهی افزایش یافت.

تحریم صنعت خودروی ایران اگرچه برای اروپایی‌ها سودی به همراه نداشت و حتی باعث بیکاری برخی از کارگران شاغل در شرکت‌های قطعه‌سازی و خودروسازی فرانسوی شد اما چینی‌ها با استفاده از فرصت پیش آمده سهم خود از بازار ایران را در حد قابل توجهی افزایش دادند.

نگاهی به آمار تولید خودرو در ایران در سه سال اخیر نشان می‌دهد که تیراژ مونتاژ خودروهای چینی در کشور با رشد صعودی همراه بوده است.

نکته قابل توجه آن است که درست در سال‌هایی که تیراژ تولید دو خودروساز بزرگ کشور به دلیل تحریم غربی‌ها به نصف کاهش یافت چینی‌ها تولید خودروهای خود در ایران را حدودا دو برابر افزایش دادند.

در این شرایط برخی کارشناسان معتقدند که چینی‌ها نان تحریم صنعت خودروی ایران را خورده‌اند و ترجیح می‌دهند که با ادامه تحریم جای پای خود را در ایران مستحکم کنند.

یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید:‌ در صورتی که اتفاقی مانند تحریم رخ نمی‌داد هیچ گاه خودروسازان چینی نمی‌توانستند به یکباره تولید خود در ایران را دو برابر کنند.

امرالله امینی با بیان این‌که متاسفانه خودروسازان چینی همزمان با رشد تولید محصولات خود در ایران اقدامی برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خود انجام ندهند خاطرنشان می‌کند: گواه این موضوع کاهش کیفیت برخی از خودروهای چینی مونتاژی در کشور در یکی دو ماه اخیر است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: در صورتی که مذاکرات بین المللی به نتیجه برسد شاهد متوقف شدن روند صعودی تولید خودروهای چینی در ایران خواهیم بود. علاوه بر آن شاید با بازگشت اروپایی‌ها و افزایش تولید خودروهای داخلی شاهد کاهش تیراژ تولید خودروهای چینی نیز باشیم. وی اضافه می‌کند: بنابراین خودروسازان چینی تمایلی به رفع تحریم صنعت خودروی ایران ندارند و اظهارات برخی از این خودروسازان مبنی بر این که در صورت رفع تحریم و بازگشت خودروسازان غربی قابلیت رقابت با آن ها را دارند، عوامفریبی بیش نیست.

امینی با بیان این‌که خودروسازان داخلی باید از فرصت پیش آمده ناشی از کاهش تحریم‌ها حداکثر استفاده را برای رشد تولید خودروهای داخلی و همچنین آغاز تولید خودروهای معتبر خارجی در کشور بکنند، تصریح کرد: امیدواریم به زودی با رفع تحریم‌ها و خروج کامل صنعت خودروی داخلی از رکود شاهد کاهش تولید خودروهای بی کیفیت چینی در داخل کشور باشیم./ایسنا

ردیف

نام خودرو

قیمت (تومان)

حجم تغییرات (تومان)

1

سوناتا

139.000.000

بدون تغییر

2

آزرا

185.000.000

"

3

I20

84.000.000

"

4

IX35

141.000.000

"

5

I40

162.000.000

"

6

اسپورتیج

148.000.000

"

7

هیوندای ولستر

112.000.000

"

8

سراتو 2014

118.000.000

"

9

یاریس هاچ بک

91.000.000

"

10

اوریون

210.000.000

"

11

كرولا

140.000.000


12

اپتیما

132.000.000


13

النترا

112.000.000

"

14

تویوتا R4

204.000.000

"

15

پژو206 تیپ5

37.700.000

"

16

پژو206 تیپv8

38.000.000

"

17

تندر مدل E2

42.000.000

"

18

پارس تندر

43.000.000

"

19

سورن ای ال ایکس

35.000.000

"

20

پژو 405 بنزینی

28.000.000

"

21

پژو 405 اس ال ایکس

32.000.000

"

22

پارس سال

34.000.000


23

پارس ای ال ایکس

37.000.000

"

24

سمند lx

28.000.000

"

25

رانا

32.000.000

"

26

پراید111

20.500.000

"

27

پراید 131

19.850.000

"

28

پراید 132

21.000.000

"

29

تیبا

24.200.000

"

30

تندر اتومات

52.000.000

2000000+

31

ویتارا اتومات

138.000.000

بدون تغییر

32

ویتارای دنده‌ای

133.000.000

"

33

مگان (با آپشن)

103.000.000

"

34

نیسان تیانا

154.000.000

"

35

مزدا3

130.000.000

"

36

مزدا2

75.000.0000

"

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24