Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاملات امروز بازار هم کم حجم و کم رمق دنبال شد ، با توجه به نزدیکی به پایان ماه و همچنین نیمه تعطیل بودن هفته جاری ، برخلاف انتظارات جو مثبتی بر معاملات بیشتر صنایع حاکم بود به نحوی که بعد از نوسانات منفی طی هفته گذشته در بسیاری از نمادها شاهد معاملات در سقف قیمتی و تشکیل صف های خرید بودیم ولی با حجم و ارزش پایین معاملات نمی توان به ادامه دار بودن روند در روزهای کاری بعد خوش بین بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری بانک ملی،امروز در گروه ساختمانی ، وساخت مشمول گره معاملاتی شد که با حجم معاملات 30 هزار سهمی افت 12 درصدی را به ثبت رساند. سمگا با حجم معاملات 2.9 میلیون سهمی افت 5 درصدی داشت. شاید تصمیمات اقتصادی در خصوص تعدیل نرخ سود سپرده های بانکی و حصول توافق سیاسی در خصوص مسائل هسته ای بتواند هیجانات و تغییر روند بورس را در کوتاه مدت رقم بزند ولی با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی و ریزش سریع در قیمت نفت و سایر مواد اولیه در سطح بین المللی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور طی یک سال آینده هم امید برای بهبود وضعیت بازار سهام را کمرنگ خواهد کرد.

اخبار

فطانت فرد درباره تاثیر کاهش قیمت نفت در بازار سهام گفت: کاهش قیمت نفت بیشتر تاثیر روانی داشته و باید در تک تک صنایع بررسی تحلیلی صورت پذیرد؛ در این باره نمی توان تاثیر کاهش قیمت نفت را در صنایع یکسان دانست و علاوه بر آن قیمت دلار و نفت را جداگانه تحلیل کرد، بنابراین آثار متفاوتی در این زمینه وجود خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز بحث های کاهش نرخ سود بانکی در دولت خبر داد و گفت: تغییر نرخ سود بانکی هم اکنون در حال بحث و گفت وگو است و امیدواریم هرچه زودتر تصمیم گیری در خصوص آن انجام شود هرچند این کاهش دستوری نخواهد بود بلکه با بهره گیری از سیاست های مناسب اقتصادی و به صورت طبیعی است.مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به عدم رعایت نرخ سود سپرده در همه بانک ها، از بکارگیری سه ابزار نظارتی و حاکمیتی بانک مرکزی برای برخورد با بانک های متخلف خبر داد.

در جریان سفر باراک اوباما به دهلی نو در ماه ژانویه، هند احتمالا از آمریکا خواهد خواست تا یک شرکت اکتشاف نفت و گاز خود با نام او ان جی سی را از فهرست شرکت های تحت تحریم به دلیل فعالیت در ایران حذف کند. اگر نام یک شرکت در این فهرست ثبت شود، در معرض خطر محروم شدن از سرمایه گذاری شرکت در دیگر بازارهای مهم و به خصوص آمریکای شمالی قرار می گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به بهبود شرایط دریافت مطالبات شرکت های قطعه ساز ، از برنامه ریزی های انجام شده درباره نحوه پرداخت بدهی های دو شرکت ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان خبر داد. وی همچنین در ادامه با بیان افزایش قیمت مواد اولیه این شرکت ها از جمله افزایش 30 درصدی نرخ فولاد بیان داشت این امر منجر به افزایش نرخ کالاهای نهایی مورد نیاز شرکت های تولیدی خودرو می گردد.

نبض بازار

گروه خودرو و ساخت قطعات ؛ این گروه در اوایل بازار شرایط مطلوبی نداشتند اما در اواخر بازار و با بهبود شرایط حاکم بر بازار این گروه نیز تغییر رویه دادند. خودرو که در اوایل بازار در محدوده مثبت و در تعادل قرار داشت توانست در اواخر بازار به صف خرید برسد ، در جریان معاملات امروز 20 میلیون برگه سهم از این نماد میان سرمایه گذاران جابه جا شد. خزامیا دیگر نماد این گروه بود که با صف خرید به کار خود پایان داد. خگستر نیز با صف فروش نسبتاً سنگینی بسته شد و بدین ترتیب سهم هشتمین روز متوالی افت قیمت را پشت سر گذاشت. ختور ، خمهر و خاذین از جمله نمادهای گروه قطعه سازان بودند که با صف خرید همراه بودند.

گروه بانک و سایر مؤسسات اعتباری ؛ در جریان معاملات امروز در اکثر نمادهای این گروه شاهد بهبود حجم معاملات و افزایش قیمت ها بودیم. وپست همچنان با افزایش تقاضا و صف خرید همراه است ، با معاملات مثبت امروز ، این نماد دهمین روز متوالی رشد قیمت را پشت سر گذاشته است.وپست دیگر نماد این گروه بود که با صف خرید کم حجمی به کار خود پایان داد. وبصادر ، وگردش ، وتجارت ، وکار ، وپاسار و وپارس نمادهای منفی این گروه بودند.

گروه سیمان ؛ نمادهای این گروه در درصدهای مثبت و منفی در نوسان بودند ، اما در اواخر بازار تعدادی از نمادها از جمله سیدکو به صف خرید رسیدند. سخزر ، سبهان و سهرمز نمادهایی بودند که با صف فروش همراه شدند.

گروه مخابرات ؛ همراه و اخابر دو نماد حاضر در این گروه در درصدهای منفی مورد معامله قرار گرفتند و به این ترتیب جز نمادهایی بودند که در افت شاخص مؤثر واقع شدند. سفارس ، سپاها و سهگمت از جمله نمادهایی بودند که با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه ساختمانی ؛ این گروه کلیتی مثبت داشتند. وساخت امروز شامل دستور رفع گره معاملاتی شد و تا 11 درصد منفی نوسان کرد ، در جریان معاملات امروز تنها 32 هزار برگه سهم بین سرمایه گذاران ردوبدل شد و سهم با صف فروش 13 میلیونی به کار خود پایان داد. ثباغ ، ثشرق و کرمان از جمله نمادهایی بودند که با صف خرید همراه بودند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با 42 واحد رشد به مرز 69 هزارو 537 واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل امروز را فملی ،همراه و اخابر و بیشترین تأثیر مثبت را ومعادن ، وبملت و خودرو داشتند.ارزش کل معاملات نیز به 180 میلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس با رشد 5 واحدی بر روی 797 واحد ایستاد. جم و سمگا بیشترین تاثیر منفی و مارون ، شرانل و وزمین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. ارزش کل معاملات فرابورس هم به همراه اوراق مشارکت، صکوک و تسهیلات مسکن به 125 میلیارد تومان رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24