Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بنابرآخرین نظرسنجی های انجام شده ،معامله گران بازارهای جهانی احتمال افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه های جولای، سپتامبر و دسامبر به ترتیب ١٢ ، ٣٣ و ۵۴ درصد ارزیابی کرده اند.میزان موجودی ذخائر طلای صندوق جهانی اسپایدر(SPDR) با ۵.۴۵ تن افزایش به ٩١٢.٣٣ تن رسید که بالاترین ذخائر از سپتامبر ٢٠١٣ به این سو می باشد...

ماندن یا نماندن...!؟

جو خوش بینی ناشی از قوت گرفتن احتمال باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا ، افت بهای جهانی طلا وبه تبع آن کاهش قیمت های بازار آتی سکه را رقم زد.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،همه پرسی بریتانیا هم چنان بربازارهای جهانی سایه افکنده است و معامله گران بازار آتی سکه در انتظار آشکار شدن روند بهای اونس طلا در آستانه رفراندوم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه هستند.

همه پرسی بریتانیا رویداد مهمی برای روند بهای طلا در جهان خواهد بود از این رو با افزایش امیدها به باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا ، کاهش قیمت جهانی طلا را به کمترین سطوح خود در دو هفته گذشته رقم زده است موضوعی که با توجه به ثبات نسبی فاکتورهای اثر گذار داخلی ( قیمت های دلار وسکه نقدی ) افت قیمت های بازار آتی سکه و تعدیل تمایلات صعودی در میان معامله گران را به دنبال داشته است.

پیش بینی می شود با مشخص شدن نتیجه آرای همه پرسی در بریتانیا موجب شکسته شدن یکی از سطوح حمایت و مقاومت مهم در اونس طلا (1250یا 1300 دلار) شود امری که با نزدیک شدن به تعطیلی پایان هفته تشدید احتیاط وریسک گریزی را در بین معامله گران بازار آتی سکه رقم خواهد زد .

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

پس از آن که با افزایش امیدها به باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا ، بیشترین افت روزانه اونس طلای جهانی در یک ماه گذشته وفاصله گرفتن از مرز روانی 1300 دلار ، تعدیل انتظارات صعودی و خروج معامله گران وبسته شدن نزدیک به 11% قراردادهای باز را در معاملات دیروز بازار آتی سکه رقم زد اما در معاملات دیروز با متوقف شدن روند نزولی اونس طلای با شناسایی کف قیمتی حول قیمتی 1260 دلار شاهد افزایش تعداد قراردادهای باز بودیم.علاوه براین با کاهش نوسانات قیمت اونس طلا حجم معاملات دیروز بازار آتی سکه نیز با کاهش مواجه شد.

بازار اونس طلای جهانی :

در حالی که نوسانات بازارهای جهانی به شدت تحت تاثیر رفراندوم روز پنجشنبه در بریتانیا قرار گرفته است که با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد مهم و تاثیر گذار،توجه سرمایه گذاران نیز به نتیجه آخرین نظر سنجی ها و پیش بینی ها دراین مورد معطوف شده است.

تداوم پیشتازی حامیان باقی ماندن انگلیس دراتحادیه اروپا در آخرین نظر سنجی های انجام شده ، قیمت اونس طلای جهانی را در مسیر نزولی و در کمترین سطوح قیمتی خود در دوهفته گذشته قرارداده است.در همین حال سرمایه گذاران بین المللی گزارش شش ماهه خانم جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا را نیز در شهادت دو روزه وی رادر برابر کمیته نمایندگان کنگره را برای یافتن سرنخ هایی از زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره در کانون توجه قرارداده اند.

بنابرآخرین نظرسنجی های انجام شده ،معامله گران بازارهای جهانی احتمال افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه های جولای، سپتامبر و دسامبر به ترتیب 12 ، 33 و 54 درصد ارزیابی کرده اند.میزان موجودی ذخائر طلای صندوق جهانی اسپایدر(SPDR) با 5.45 تن افزایش به 912.33 تن رسید که بالاترین ذخائر از سپتامبر 2013 به این سو می باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24