Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در تاریخ ٢١ اردیبهشت ١٣٧٠ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و طی شماره ۲۳۵ مورخ همان تاریخ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان فلاورجان و در تاریخ ٢٠ اسفند ٧٩ .....

سهامی با پتانسیل رشد بالا از نظر بنیادی در گروه محصولات کانه های غیر فلزی

بورس24 : شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در تاریخ 21 اردیبهشت 1370 به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و طی شماره ۲۳۵ مورخ همان تاریخ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان فلاورجان و در تاریخ 20 اسفند 79 تحت شماره ۱۷۱۶۰ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان اصفهان به ثبت رسیده است.

به موجب صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 10 آذر ماه 93 به شرکت سهامی عام تبدیل و طی اعلامیه سازمان بورس و اوراق بهادار به شماره ۱۲۱/۲۹۶۶۷۸ مورخ 9 دی ماه 93 در زمره شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار قرار گرفت. همچنین شرکت در تاریخ 30 فروردین 94 در فرابورس اوراق بهادار تهران در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی با نماد کتوکا درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 20 مهر 94 مورد معامله قرار گرفت. قابل ذکر است که سهام شرکت طی سال جاری رشدی بالغ بر 117 درصد را تجربه نموده است که روند افزایش ارزش سهام و همچنین حجم سهام مورد معامله طی مدت مذکور به صورت نمودار زیر می‌باشد:

در حال حاضر شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا جزء واحدهای تولیدی هلدینگ شرکت توکا تولید اسپادان می‌باشد. بر اساس پروانه بهره‌برداری مورخ 25 مرداد 1377 ظرفیت تولید جرم‌های نسوز منیزیتی سالانه به مقدار ۷هزار تن و طی جواز تأسیس مورخ 22 اردیبهشت 95 با به بهره‌برداری رسیدن خط تولید جرم منیزیتی، ظرفیت تولید جرم‌های منیزیتی به 14 هزار تن در سال افزایش یافته است و همچنین بر اساس پروانه بهره‌برداری تکمیلی اخذ شده در تاریخ 13 مرداد 81 ظرفیت تولید صفحات دریچه کشویی نسوز سالانه 26 هزار صفحه و بر اساس پروانه بهره‌برداری دیگری تولید جرم‌های آلومینایی به مقدار 8هزار تن در سال می‌باشد.

آمار تولید و فروش شرکت طی 12ماهه 97 و 5 ماهه سال جاری به صورت زیر می‌باشد:

بر اساس اطلاعات بالا، میانگین تولید ماهانه شرکت بدون در نظر گرفتن درآمد حاصل از ارائه خدمات، در مقایسه با میانگین ماهانه سال 97 کاهش 31 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین طی سال 97 شرکت در حدود 52 درصد از محصولات خود را به فروش رسانیده است که طی سال جاری این مقدار به 63 درصد از تولید افزایش یافته است که خود باعث کاهش 18 درصدی میانگین مقدار فروش طی سال جاری در مقایسه با کاهش 31 درصدی در مقدار تولید شده است.

همچنین میانگین نرخ فروش محصولات تولیدی در این سال در مقایسه با سال قبل افزایش 134 درصدی داشته که با وجود کاهش مقدار فروش، درآمد حاصل از فروش را 93 درصد افزایش داده است. میانگین درآمد ماهانه حاصل از پروژه تاندیش نیز طی سال جاری در مقایسه با سال قبل 630 درصد و درآمد حاصل از نسوز کاری 45 درصد افزایش یافته که در مجموع باعث رشد 68 درصد میانگین درآمد ماهانه کل نسبت به میانگین سال 97 شده است.

تغییر در درآمد حاصل از هر گروه محصولات و خدمات طی سال جاری به صورت میانگین ماهانه در مقایسه با سال مالی 97 به صورت نمودار زیر می‌باشد:

طی مرداد ماه نیز شرکت در بخش تولید و فروش با کاهش مواجه بوده است ولی با افزایش نرخ محصولات و خدمات، درآمد حاصل در این ماه در مقایسه با میانگین ماهانه سال جاری و همچنین سال 97 با افزایش همراه بوده است. البته قابل ذکر است که طی این ماه نسبت مقدار فروش به تولید با افزایش مواجه بوده و به فروش 74 درصد از تولیدات رسیده است و این در حالی است که میانگین سال جاری 63 درصد بوده است.

 آمار تولید و فروش مرداد ماه به صورت جدول زیر می‌باشد:

بر اساس اطلاعات ارائه شده در جداول فوق، تغییرات در تولید، فروش و نرخ فروش محصولات در مقایسه با میانگین ماهانه دوره‌های مذکور به صورت زیر می‌باشد:

همان‌طور که می‌توان دید، درآمد حاصل از تولیدات طی این ماه در مقایسه با میانگین ماهانه سال جاری با کاهش 2 درصدی و در مقایسه با سال قبل با افزایش 89 درصد همراه بوده است که با در نظر گرفتن درآمد ارائه خدمات، درآمد نسبت به سال جاری با افزایش 1 درصد و نسبت به سال قبل با افزایش 69 درصد همراه خواهد شد.

افزایش نرخ محصولات نیز طی مرداد ماه و همچنین به صورت میانگین طی سال جاری در مقایسه با سال قبل به صورت زیر تغییر نموده است:

در نهایت در خصوص سودآوری می‌توان گفت که شرکت طی سه ماهه نخست سال جاری با سرمایه 150 میلیارد ریال شامل 150 میلیون سهم هزار ریالی، برای هر سهم خود سود خالص 429 ریال گزارش نموده که در مقایسه با سود 84 ریالی دوره مشابه سال قبل، افزایش 411 درصدی را نشان می‌دهد و این در حالی است که طی دوره مذکور با افزایش 118 درصدی در درآمدهای عملیاتی و 98 درصدی در بهای تمام‌شده، سود ناخالص 245 درصد افزایش یافته است. همچنین طی سه ماهه مذکور با افزایش بیشتر در درآمدهای عملیاتی نسبت به بهای تمام‌شده توان سودآوری شرکت نیز افزایش یافته چنانکه حاشیه سود ناخالص از 13 درصد در دوره مشابه به 21 درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که حاشیه سود ناخالص طی دوره 12 ماهه سال قبل در حدود 26 درصد بوده است.

طی این دوره همچنین با افزایش 23 درصدی در هزینه‌های اداری، عمومی و فروش و با حذف 493 میلیون ریال سایر هزینه‌های عملیاتی، سود عملیاتی رشد 345 درصد را تجربه نموده است که در نهایت با افزایش 27 درصدی در هزینه‌های مالی و کاهش 52 درصدی در سایر درآمدهای غیرعملیاتی و 32 درصدی در سایر درآمدهای متفرقه، سود خالص قبل از مالیات افزایش 424 درصدی را نشان می‌دهد.

در خصوص بازار فروش نیز قابل ذکر است که طی سال 97 و همچنین سه ماهه نخست سال جاری شرکت هیچ گونه صادراتی نداشته و فروش تماماً به صورت داخلی بوده است ولی در خصوص مواد اولیه مصرفی طی سه ماهه نخست سال جاری در حدود 17.5 درصد از مقدار مصرف به صورت وارداتی بوده که 44 درصد از هزینه مواد را شامل می‌شود. در نتیجه تغییرات نرخ ارز به صورت غیرمستقیم درآمدهای شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد در حالی که تأثیر آن بر مواد مصرفی و در نتیجه بهای تمام‌شده به صورت مستقیم می‌باشد. این موضوع از این لحاظ قابل تأمل است که با افزایش نرخ ارز، بهای تمام‌شده به صورت سریع‌تر افزایش خواهد یافت و در صورت کاهش نرخ ارز که طی ماه گذشته شاهد آن بوده این نیز این موضع صادق می‌باشد. در نتیجه کاهش نرخ ارز طی 6 ماهه دوم سال جاری باعث افزایش سود ناخالص شرکت و همچنین سود خالص هر سهم خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24