Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

آخرین فرصت های بازگرداندن اعتماد از دست رفته!

اتفاقات روز گذشته در نماد پتروشیمی مبین لزوم شفاف سازی نهاد ناظر در خصوص برخی از گمانه زنی ها و شایعات را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،شایعات مربوط به « وجود رانت های خاص» ، «بعضا دستکاری سیستم» و «درز اطلاعات نهانی » مدتی است که اهالی بازار سهام را آزار می دهد به طوری که بعضا بیرون رفتن این شایعات و حرف حدیث ها از بازار سهام حتی سبب شده که مردم نیز نسبت به سلامت و شفافیت بازار سرمایه حساس شوند.

این در حالی است که شفافیت مهمترین اصل بازار سرمایه است و این که دائما مردم برای سرمایه گذاری در بورس تشویق می شوند با تکیه بر این اصل است،در حالی که اگر قرار به کسب سود به هر قیمتی بود چه بسا بازار ارز و سکه از ریسک های کمتری نسبت به بورس برخودار بود،اما این بازارها شفاف نیستند.بازیگران این بازارها مشخص نیست.این بازارها تابلوی رسمی ندارند و ده ها ابهام دیگر که اصطلاحا این بازار ها را غیرشفاف جلوه نموده است.

بنابر این لازم است در این رابطه اولا سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد و ثانیا با پیگیری های خود و اطلاع رسانی دقیق به شفافیت و در نهایت آرامش بازار کمک کند.بی شک بدون پاسخ گذاشتن این ابهامات بر طبل بی اعتمادی در بورس می کوبد و شاید این روزها آخرین فرصت هایی باشد که مسئولان می توانند برای اعتماد سازی در بازار انجام دهند.

این که می گویند یک عده زودتر دسترسی به اطلاعات دارند بنظر نمی تواند درست باشد،این که یک عده با روش های خاص می توانند موقعیت برتر در صف ها برای خود ایجاد کنند،هرگز پذیرفتی نیست.این که سیستم معاملات از امنیت لازم برای جلوگیری از دستکاری در صف ها و حجم ها برخوردار نیست نشانه ضعف است.سهامداران بازار سهام که برای معاملات خود کارمزد بالایی پرداخت می کنند،انتظار دارند که به حداقل ترین مطالبه آن ها یعنی شفافیت پاسخ داده شود.

البته شاید کنکاش مقام ناظر در این موضوع نشان دهد که برخی از این ابهامات ناشی از اشتباهات سهوی بوده،اما به هر ترتیب همین اشباهات سهوی اعتماد بازار را خدشه دار کرده است پس افراد خاطی مستوجب تنبیه هستند.

در نهایت ضمن احترام به تلاش های شبانه روزی ناظران و مجریان بازار سهام این توصیه به نهاد ناظر می شود تا درباره این ابهامات موضع گیری کرده و پیگیری ویژه این مسائل که این روزها به دغدغه اصلی اهالی بازار سهام بدل شده و انتشار نتایج این تفحص داخلی،این اطمینان را به وجود بیاورند که بازار ما سالم است و برخی اتفاقات هم خطای سهوی بوده و بس... .منتظر می مانیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24