Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با توجه به تمامی این موارد باید به صراحت از احتمال رشد قیمت ها از اواسط هفته جاری صحبت کرد زیرا هم اکنون بخش بزرگی از تقاضای مؤثر به آینده موکول شده و تا این تقاضا در بازار داخلی خودنمایی نکند بهتر است به افزایش نرخ ها چندان خوش بین نباشیم. در ادامه باید به این نکته مجدداً اشاره کنیم که هنوز واقعیت های بازار به صورت جامع و کامل مشهود نشده و حدس و گمان های فعلی تنها بر پایه شواهدی محدود مورد ادعا قرار می گیرد بنابراین تمامی آن ها احتمال تغییر دارد...

کرکره های پائین فولاد!

بورس24 :هنوز غالب فعالان بازار بر سر کارهای خود حاضر نشده هرچند که لیست های فروش گوناگون و متفاوتی در بازار پیشنهاد شده است. به نظر می رسد تا آغاز به کار جدی فعالیت ها باید صبر کرد و دید تا این بازار چه سمت و سویی را برای خود بر می گزیند.

بازار فولاد هنوز هم همچون پایان هفته گذشته مستعد افزایش قیمت است ولی عدم وجود تقاضا و بسته بودن بسیاری از راه های مواصلاتی و یا یکطرفه بودن آن ها تاکنون وضعیت مساعدی برای خرید را ایجاد نکرده است. همین وضعیت در کنار دورنمای مبهم بازار تاکنون اجازه نداده تا قیمت ها در مسیر افزایش حرکت کرده و به صورت آتشی زیر خاکستر باقی بماند.

هم اکنون در بازار شمش به عنوان مهمترین محصول میانی بازار فولاد هرچند که تغییر قیمت ها به ثبت نرسید ولی بسیاری از واحدهای تولیدی از اعلام قیمت خودداری کرده که ممکن است به دلیل عدم حاضر شدن مدیران آن ها بر سر کارهایشان باشد. در هر حال بازار شمش نیز در حال رصد رخدادهای پیش روست تا بتواند حداکثر استفاده را برای خود از این وضعیت ببرد. با توجه به پایین بودن قیمت ها در هفته های اخیر و انتظار رشد قیمت در روزها و هفته های پیش رو ، بسیاری از واحدهای تولیدی به منظور استفاده از قیمت های پایین موجود اقدام به خریدهای عمده ای کردند تا جایی که بخش بزرگی از موجودی انبارهای کارخانجات شمش تخلیه شده و حجم تولید آن ها نیز به شدت افزایش یافته است. همین وضعیت را باید مهم ارزیابی کرد زیرا نشان می دهد جهت گیری روانی بازار نیز به سمت رشد قیمت ها متمایل است. یکی از دلایل این امر را می توان در افزایش بهای قراضه فولادی جستجو کرد هرچند که مشکلات حمل و نقل نیز در این خصوص مؤثر بوده است. درهر حال با توجه به افزایش قیمت قراضه و همچنین عدم وجود شمش به صورت گسترده برای فروش ، اولین پتانسیل رشد قیمت ها را شاید بایستی در بهای شمش و در قیمت میلگردهای نوردی جستجو کنیم.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت – هزار تومان در هر شاخه

سایز

شنبه - 19 تیرماه

تیرآهن 12

229

تیرآهن 14

236

تیرآهن 16

286

تیرآهن 18

346

تیرآهن 20

615

تیرآهن 22

715

تیرآهن 24

850

تیرآهن 27

980

با توجه به ثبات قیمت تیرآهن در روزهای اخیر و سپس کاهش قیمت روز شنبه و البته برخی شنیده ها و گمانه زنی ها شاید بازار تیرآهن پس از بازار میلگرد نیز پتانسیل افزایش قیمت داشته باشد هرچند که توانایی رشد آن کمتر از میلگرد خواهد بود. بازار ورق نیز همین وضعیت را دارد یعنی با توجه به کاهش حجم واردات ورق انتظار رشد قیمت آن وجود دارد ولی عقب نشینی تقاضا تاکنون این اجازه را به بازار نداده است.

با توجه به تمامی این موارد باید به صراحت از احتمال رشد قیمت ها از اواسط هفته جاری صحبت کرد زیرا هم اکنون بخش بزرگی از تقاضای مؤثر به آینده موکول شده و تا این تقاضا در بازار داخلی خودنمایی نکند بهتر است به افزایش نرخ ها چندان خوش بین نباشیم. در ادامه باید به این نکته مجدداً اشاره کنیم که هنوز واقعیت های بازار به صورت جامع و کامل مشهود نشده و حدس و گمان های فعلی تنها بر پایه شواهدی محدود مورد ادعا قرار می گیرد بنابراین تمامی آن ها احتمال تغییر دارد.

در هر حال با توجه به پایان یافتن ماه رمضان و انتظار برای خودنمایی مجدد تقاضا ساده ترین تحلیل پیش رو را می توان انتظار برای افزایش نرخ دانست هرچند که روز شنبه نیز افزایش قیمت ورق همچون پایان هفته به آغاز این روند حداقل در بازار ورق حکم داده است.

در معاملات کلاف شاهد آن بودیم که بهای هر کیلوگرم کلاف 6.5 نطنز در بازار تهران 1740 تومان و 6.5 چینی نیز 1735 تومان اعلام نرخ شود.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

شنبه - 19 تیرماه

8قزوین

1595

10 قزوین

1525

12قزوین

1525

16ذوب آهن اصفهان

1560

16فولاد نیشابور

1555

18ذوب آهن اصفهان

1540

18فولادنیشابور

1550

20ذوب آهن اصفهان

1550

20فولاد نیشابور

1555

22ذوب آهن اصفهان

1550

22 فولاد نیشابور

1550

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است

به گزارش گروه تلگرامی پیک فلزبه گزارش گروه تلگرامی پیک فلز؛ همانگونه که در ابتدای روز جاری به عرض مخاطبان محترم رسید و قابل پیش بینی بود بازار امروز حالت چندان فعالی نداشت و همانند روزهای پنجشنبه ، 14 فروردین و سایر ایامی که بازار به دلیل مناسبتی در شرایط تعطیلی چند روزه بسر می برد نیمه فعال بود ، عرضه ها چندان بالا نبود ، متقاضیان زیادی در بازار حضور نداشتند و کلا بازار آهن در شرایط انتظار بسر می برد ثبات قیمتی اکثر مقاطع نیز موید همین مطلب است اما در کنار این ثبات نرخ شاهد چند تحرک کوچک زیر بودیم :

* نرخ ورق 2 رول بین 10 تا 20 تومان در بنادر افزایش قیمت داشت

* تیر آهن 14 تا 18 ذوبی کمی کاهش قیمت داشت

* قراضه به رشد آرام خود ادامه می دهد

* در حوزه میلگرد نیز شاهد نوساناتی در نرخ میلگرد فولاد خرمدشت و وسایز 14 و 16 فولاد زاگرس بودیم ضمن اینکه در حدود ساعت 14.20 دقیقه درپادتبریز اعلام توقف فروش کرد ، بعضی واحدها هم عملا با عدم اعلام عرضه مراودات و معاملات بازرگانی را به روز بعد موکول کردند اما گاهی باید به عنوان یک عضو کوچک بازار از خود پرسید که برگشت از تعطیلات در روز جاری می تواند تنهاعامل این کم تحرکی باشد ؟ چرا که بازار آهن ایران بیشتر غیر حضوری و تلفنی است و این خود می تواند ذهن کنجکاو را بدنبال پاسخ پرسش های دیگری هدایت کند به عنوان نمونه :

آیا این وضعیت آرامش قبل از نوسان و تلاطم است؟ ( لطفا زود قضاوت نکنید چون نوسان می تواند در هردو جهت افزایش یا کاهش باشد )

آیا بازار دچار تردید شده و فضای سیاسی بر آن سایه افکنده است ؟

آیا بازار به دنبال بازیابی و جمع آوری اطلاعات بیشتر است ؟

آیا بازار منتظر جرقه ، حادثه ، اتفاق یا رویدادی است ؟

شاید جریان فیش های حقوقی نیز بر بازار آهن بی تاثیر نباشد شاید همین خبر امروز که قرار است از اول مردادماه جریان طرح مالیاتی با قوت و شدت بیشتری پیگیری شود نیز عرضه کنندگان را بفکر فرو برده و مترصد اتخاذ سیاست های حمایت گرایانه بیشتری از مشتریان خود هستند ، شاید ...

به نظر می رسد که می باید در یافتن پاسخ ها کمی مکث کرد و عجله بخرج نداد و منتظر داده های بیشتری از بازار بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24