Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در بازار ورق نیز هرچند که رشد قیمت ها کم رمق شده و ممکن است با افزایش حجم واردات تا حدودی بازار با ثبات همراه شود،ولی باز هم نمی توان از عدم رشد قیمت ها خبر داد هرچند که نوسان نرخ در بازار ورق غالباً کمتر از سایر مصنوعات فولادی است...

دو گام به پیش و یک گام به پس فولاد

بورس24 :هرچند که هنوز قیمت ها در بازار فولاد برای میلگرد و تیرآهن با ثبات اعلام شده و بازار ورق نیز میل به رشد داشته و دارد ولی باز هم التهاب و هیجان و امید به رشد قیمت ها ، جای خود را به تضعیف امیدواری داده است. به عبارت ساده تر پس از دو پله رشد قیمت ها ، باز هم آرامش در بازار حاکم شده است.

شاید در نگاه اول رشد قیمت ها متوقف شده باشد ولی وضعیت کلی در بازار فولاد به نسبت 3 هفته پیش کاملاً دگرگون شده زیرا این بازار به رشد قیمت ها امیدوار است ، تلاش ها برای حمایت از بازار افزایش یافته و سیگنال هایی از مقاومت جدی بازار دیده شده همچنین جلسات هم اندیشی برای یکی شدن طرزفکرها نیز ادامه یافته است. تمامی این موارد سیگنال هایی افزایشی است که از تغییر طرزفکر بازار حکایت دارد ولی هنوز نمی توان به صراحت رشد قیمت ها را نوید داد ولی بازار تغییر کرده است.

تغییر جدی در این بازار را باید در مقایسه با خرداد ، تیر و ابتدای مرداد ماه سال جاری دانست زیرا در زمانی قیمت ها برای کاهش با یکدیگر رقابت می کردند و همچنین رقابت منفی به رویکرد اصلی بازار تبدیل شده بود ولی هم اکنون بازار منتظر ایجاد جرقه ای جدید برای رشد قیمت ها در بازار فولاد است هرچند که در گذشته کاهش قیمت ها واقعی بود ولی هم اکنون افزایش نرخ ها بیشتر حالت انتظاری دارد.

هم اکنون تقاضا در بازار وجود دارد ولی چشمگیر نیست هرچند که فعالیت ها نیز کژ دار و مریز ادامه دارد ، بازار به رشد قیمت ها تمایل بیشتری پیدا کرده یعنی غالب فعالان بازار با وضعیت مالی بهتر ، تلاش دارند حتی به صورت زیرپوستی بخشی از دارایی های خود را به صورت کالا نگه دارند تا در صورت جهش قیمت ها در شرایط بهتری قرار گیرند. همین نکته ساده اگر فراگیر شود می توان به تقویت تقاضا و پتانسیل رشد بیشتر قیمت ها امیدوار بود. در هر حال ساده ترین کارکرد رشد مقطعی و جرقه گونه قیمت ها را باید مقاومت در برابر کاهش نرخ دانست که خود این رخداد نیز اتفاق مثبت و مهمی تلقی می شود.

نکته مهم روزهای اخیر را باید تلاشی شکننده و ناملموس برای افزایش قیمت های میلگرد نیشابور و یا ذوب آهن اصفهان دانست که شاید این رویکرد نتیجه جلسات متعدد انجمن های فولادی باشد. در صورت پافشاری همین بخش از فعالان و تولیدکنندگان فولاد ، قطعاً بازار تغییر شکل خواهد داشت زیرا واحدهای نوردی خواسته و یا ناخواسته وارد این فاز مدیریتی قیمت ها خواهد شد.

نکته دیگر را باید در افزایش گام به گام بهای شمش دانست زیرا به دلایل مختلف همچون بهبود آرام تقاضا ، افزایش قیمت قراضه و کاهش حجم تولید شمش ، بازار این کالا در مسیر رشد قرار داشته و همین رخداد می تواند تأثیر بزرگی بر رشد قیمت ها داشته باشد.در بازار وق نیز هرچند که رشد قیمت ها کم رمق شده و ممکن است با افزایش حجم واردات تا حدودی بازار با ثبات همراه شود ولی باز هم نمی توان از عدم رشد قیمت ها خبر داد هرچند که نوسان نرخ در بازار ورق غالباً کمتر از سایر مصنوعات فولادی است.

گزارش بازار فولاد به روایت کانال های تلگرامی بازار فولاد عنوان داشتند که کارخانه های فولادی تولید میلگرد زیر امروز ثابت اعلام کردند :

هیربد؛ ظفر بناب؛ کاوه تیکمه داش؛ میانه؛ کویر کاشان؛ ابهر؛ ارگ تبریز؛ زاگرس؛ امیرکبیر؛ نطنز؛ بافق یزد؛ احرامیان یزد؛ شاهین بناب؛ آریان فولاد؛ فایکو؛

(غیر رسمی) خراسان؛ پرشین

کارخانه های فولادی تولید میلگرد زیر امروز کاهش داشتند :

آذرفولادامین؛ آناهیتا

کانال های فروش میلگرد زیر امروز با افزایش قیمت اعلام کردند :

فولاد خراسان (رسمی)؛

ذوب آهن اصفهان (رسمی) و برخی از سایزهای ریز (14 تا 18) بازار غیر رسمی؛

در مجموع بازار میلگرد و قوطی پروفیل امروز ثابت و بدون تغییرات محسوس بود.همچنین تیرآهن ذوبی امروز سایز 16 کمی افزایش و سایزهای درشت 20 تا 24 کمی کاهش قیمت داشتند.

گزارش هفتگی بازار های فولاد – گزارش هفته 33 سال 2016

بیلت در بازار ایران

ایفنا:روز شنبه صبح بیلت سایز 150 میلیمتر محصول فولاد خوزستان1290 تومان پیشنهاد میشد اما با محدودیت های ذوب آهن اصفهان برای عرضه مقاطع که باعث بالا رفتن قیمت مقاطع شد قیمت بیلت هم آرام آرام شروع به بالا رفتن کرد ولی از روز دوشنبه به بعد دوباره قیمت کاهش یافت، تا آخر هفته که فروشنده ها سایز 150 میلیمتر فولاد خوزستان را 1290 تومان عرضه می کردند ولی خریداری نبود، در نتیجه قیمت بیلت در پایان هفته با اول هفته تفاوتی نداشت. سایز 125 میلیمتر بسته به محل عرضه بین 1180 تا 1230 تومان عرضه میشد اما خریدار بسیار کم بود.

قیمت برآیند عرضه و تقاضاست اگر تقاضا افزایش یابد قیمت هم بالا خواهد رفت اما قیمت پایه ای دارد که مبنای آن عوامل تشکیل دهنده قیمت است. قیمت بیلت فولاد خوزستان بر مبنای قیمت سنگ آهن داخلی تعریف شده است با کاهش قیمت شمش، قیمت آهن اسفنجی هم باید پایین بیاید، این کار به سادگی امکان پذیر نیست چون در اختیار دولت است.

شمش سایز 125 میلیمتر با استفاده از قراضه تهیه می شود اگر قیمت شمش افزایش یابد قیمت قراضه هم بالا خواهد رفت در نتیجه حاشیه سود تولیدکننده شمش تغییری نمی کند تنها به زیان تولیدکننده مقاطع منتهی خواهد شد اگر قیمت شمش سایز 125 میلیمتر کاهش پیدا کند عرضه قراضه کم خواهد شد و این امر باعث زیان تولیدکننده شمش و یا توقف تولید او خواهد شد چون با کاهش عرضه آهن قراضه قیمت آن بالا خواهد رفت. بیلت سایز 125 میلیمتر بیشتر با استفاده از قراضه تهیه می شود، در صورتیکه قیمت بیلت افزایش یابد قیمت قراضه هم بالا خواهد رفت در نتیجه حاشیه سود تولیدکننده بیلت عملاً تغییر نمی کند. در این میان تولیدکنندگان مقاطع با توجه به رکود بازار فولاد امیدوارند که قیمت بیلت به عنوان مهمترین عامل تشکیل دهنده قیمت پایین بیاید و این کار عملاً امکان پذیر نیست بنابراین محدوده قیمت بیلت در حد همین دامنه ای است که تعریف شده است .

مقاطع در بازار ایران

ایفنا:روز شنبه ذوب آهن اصفهان جلوی عرضه کالا را گرفت و شروع به بازار سازی کرد اما این ترفند قبلاً تجربه شده بود با این حرکت قیمت محصولات ذوب آهن اصفهان در بازار بعضاً تا 50 تومان هر کیلو بالاتر هم عنوان شد بعضی از کارخانه ها از این فرصت استفاده کردند و آنها هم قیمت های خود را بالا بردند ولی میزان افزایش قیمت بین 10 تا 30 تومان بود در حالیکه این افزایش قیمت تاثیری در میزان تقاضا نداشت. بعضی دیگر از کارخانه ها که این ترفند را قبلاً تجربه کرده بودند قیمت را ثابت نگه داشتند، برنده های اصلی همین ها بودند چرا که توانستند با استفاده از جو به وجود آمده در بازار فروش خوبی را داشته باشند. روز یکشنبه این روند ادامه داشت اما مشخص بود که حرکت ذوب آهن کم رمق شده و بازار قدرت جذب این تغییر قیمت را ندارد از روز دوشنبه دوباره قیمت ها به حال اول برگشت و ذوب آهن هم حواله ها را آزاد کرد تا روز چهارشنبه که دوباره ذوب آهن نسبت به جلوگیری از تحویل بعضی از حواله ها اقداماتی را صورت داد در نتیجه روز پنجشنبه بازار سردرگم باقی ماند تا شنبه یا یکشنبه این هفته انعکاس این رفتارها مشخص شود.

در طول هفته گذشته نشست هایی در انجمن فولاد ایران صورت گرفت تا نسبت به سازماندهی بازار به جمع بندی برسند این جمع بندی باید مبتنی بر توافق گروهی تولیدکنندگان باشد. این توافق به هیچ وجه نه می تواند صورت بگیرد و نه اگر صورت پذیرد اجرایی خواهد شد. دلیل آن این است که تولیدکنندگان فولاد به دو دسته تقسیم شده اند :

دسته اول دولتی ها هستند. این گروه نگران فروش هستند اما نگران بقا نیستند چرا که اگر یک کارخانه تولیدکننده دولتی هزینه های آب ، برق ، گاز و دستمزد و غیره را نپردازند هیچ اتفاقی نمی افتد حتی اگر کارخانه تعطیل شود مدیران آن سر از زندان در نمی آورند مگر آنکه واقعاً کار خلاف قانون کرده باشند. این کارخانه ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از هر پتانسیلی بخصوص رانت هایی که در اختیارشان است سطح تولید را حفظ کنند.

دسته دوم کارخانجات خصوصی هستند مهمترین نگرانی آنها بقایشان است. یک کارخانه خصوصی به هر ترتیبی که شده است مجبور است تولید کند تا اقساطش را به بانک بپردازد این دسته از تولیدکنندگان هیچ حمایتی از طرف دولت نمی شوند ظرفیت آنها پایین است در نتیجه به همان نسبت ضربه پذیری آنها بالاست چرا که قدرت مانور در برابر سیاست های تولیدکنندگان بزرگ را ندارند.

کاملاً منطقی است که این دو گروه نمی توانند به یک سیاست واحد در بازار راکد برسند از آنجا که تولیدکنندگان بزرگ از حمایت دولتی برخوردار هستند باید به دنبال افزایش صادرات باشند. سیاست افزایش صادرات به سادگی قابل تحریک است دولت می تواند در مقابل هر یک دلار کالای صادر شده تا 30 درصد جایزه صادراتی بگذارد آنچنان که در اقتصادهای نوظهور با این ترفند جلو رفتند به این ترتیب بجای سرازیر شدن تولیدات به بازار داخلی، کالاهای ایرانی به سمت بازارهای خارجی رو خواهند آورد این امر باعث خواهد شد که از عرضه کالا به بازار داخل کاسته شود، اما متاسفانه تجارت خارجی ایران بر مبنای واردات بنا گذاشته شده است. در این هفته بانک ها شروع به گشایش اعتبار با ارز آزاد نمودند اما هنوز هیچ بانک خارجی برای ما اعتبار اسنادی باز نمی کند این بزرگترین مشکل در تجارت خارجی ماست دولت باید سیستم بانکی بین المللی را متقاعد کند که با روشهای مشابه با بازارهای دیگر دنیا، با ایران برخورد کنند این می تواند قابل لمس ترین اثر برجام باشد.

در هر حال بازار مقاطع شرایط بسیار وخیمی را تجربه می کند در حالیکه آقای طیب نیا از 12 هزار میلیارد ریال اوراق خزانه اسلامی پرده برداری کرد هنوز مطالبات شرکت های ساختمانی از محل اوراق قرضه قبلی باقی مانده است ، آنها به شدت به دولت فشار می آورند تا بتوانند مطالبات خود را از طریق این اوراق وصول کنند گفته شده که در خلال شهریور ماه بخش عمده ای از بدهی های دولت به شرکت های ساختمانی پرداخت خواهد شد به این ترتیب مشکل نقدینگی در بازار سبک می شود و تقاضا به بازار ورود خواهد کرد .

ورق در بازار ایران

ایفنا:قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر در طول هفته گذشته ثابت بود ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر در انزلی 1770 تومان هر کیلو با مالیات ارزش افزوده پیشنهاد میشد که در طول هفته تغییری نداشت و ثابت بود. تا 25 مردادماه 65 هزار و 368 تن آهن رول ورق گرم وارد شده است که تقریباً معادل کل واردات در تیرماه می باشد. ظاهراً مشکلاتی به علت تغییر مدیریت در بندر اکتااو به عمل آمده و به همین علت در طول 10 روز گذشته بارگیری کشتی ها با تاخیر و مشکل در این بندر روبرو شده است. خریدهایی که تجار ایرانی در اواخر اردیبهشت و ماه خرداد انجام داده اند در حال حاضر آماده به بارگیری است با بارگیری این کالاها عرضه ورق افزایش خواهد یافت و در صورتیکه تقاضا در همین حد باشد باید انتظار کاهش قیمت را داشت .

ورق گرم ضخامت 2.5 میلیمتر رول محصول مبارکه در بازار هفته گذشته با محدودیت عرضه روبرو بود اما ضخامت های 3 میلیمتر به بالا در بازار موجود بود و قیمت هم تغییری نداشت تنها ضخامت 15 میلیمتر رول با محدودیت عرضه روبرو بود که در پایان هفته پیشنهاداتی در بازار داده میشد ورق کاویان در حجم محدودی در طول هفته گذشته پیشنهاد میشد و به غیر از ضخامت های 20 و 25 میلیمتر بقیه سایزها با ثبات قیمت روبرو بود ورق های اکسین به علت توقف عرضه از طرف این کارخانه همچنان با محدودیت عرضه روبروست بخصوص ضخامت 20 و 25 میلیمتر که قیمت آنها به طرز وحشتناکی افزایش یافته و تاخیر کارخانه در تحویل کالا باعث دلسردی بسیاری از تجار که قبلاً به این کارخانه پول پرداخت کرده اند شده است. ظاهراً بدقولی کارخانجات ایرانی به یک روش معمول در حال تبدیل است و کارخانه اکسین در این مورد پیشقدم می باشد.

ورق سرد در هفته گذشته با محدویت عرضه روبرو بود و به همین علت قیمت ها از روز یکشنبه با افزایش 20 تا 40 تومانی روبرو شد اما بعد از افزایش قیمت بازار متوقف شد و قیمت، ثابت ماند. گفته می شود بیش از 20 هزار تن ورق سرد در ماه شهریور از سی آی اس به ایران وارد خواهد شد ورود یکباره این حجم کالا می تواند روی بازار این کالا تاثیر بگذارد این در حالی است که بازار با محدودیت عرضه از طرف مبارکه بخصوص برای بعضی از ضخامت ها روبروست ورق گالوانیزه با محدودیت عرضه روبرو بود. با توجه به تعطیل بودن کارخانه کاشان این محدودیت بیشتر به چشم می خورد به همین دلیل قیمت ها تا هر کیلو 30 تومان بالا رفت ولی تقاضا بسیار کم است .

تولید پروفیل جدید بدون انحنای طولی، برای نخستین بار در کشور

عضو هیات مدیره شرکت کالوپ اعلام کرد: پس از پنج سال پژوهش روی تولید مقاطع صنعتی، محصولات جدید HSS مقاطع فولادی سازه‌های ساختمانی و صنعتی در کشور به بازار عرضه شده که مورد استقبال مهندسان معماری قرار گرفته است. مقاومت پروفیلی که دارای کمترین نقطه جوش باشد، بالاتر است و دوام بیشتری در برابر زلزله، آتش‌سوزی و سایر حوادث دارد. برای نخستین بار در کشور پروفیل‌های جدید بدون انحنای طولی و بسیار مقاوم‌تر از پروفیل‌های سنتی تولید و وارد بازار شده است. خشایار تمدن، عضو هیات مدیره شرکت کالوپ با بیان این مطلب گفت: پس از پنج سال پژوهش روی تولید مقاطع صنعتی، محصولات جدید HSS مقاطع فولادی سازه‌های ساختمانی و صنعتی در کشور به بازار عرضه شده که مورد استقبال مهندسان معماری قرار گرفته است.

تمدن با اشاره به اینکه همچنان اکثر ساختمان‌ها در کشور به‌صورت سنتی ساخته می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به وقوع بالای حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران، باید روند مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمان‌ها به خصوص در شهرهای بزرگ سرعت بیشتری بگیرد.وی گفت: از مهم‌ترین الزامات مقاوم‌سازی ستون ساختمان‌ها، استفاده از سازه‌های صنعتی و مدرن است. عضو هیات مدیره شرکت کالوپ ادامه داد: ما برای ساخت مقاطع سازه‌های ساختمانی، از مشاوره کارشناسان ژاپنی استفاده کردیم و به دلیل آنکه ژاپن کشوری زلزله‌خیز است، از آنها خواستیم اعلام کنند از چه تکنولوژی‌ای در ساخت پروفیل‌های ساختمانی خود استفاده کرده و از چه اتصالاتی برای این پروفیل‌ها بهره می‌گیرند که در برابر زلزله مقاوم‌تر باشد.

وی افزود: همچنین از چند متخصص آمریکایی نیز کمک گرفتیم تا دانش خود در زمینه پروفیل‌های ساختمانی را به ما ارائه کنند و در نهایت با بهره‌گیری از نظرات مشاوران این دو کشور و استفاده از تکنولوژی‌های روز، موفق به ساخت پروفیل ساختمانی با کیفیت بالا شدیم. وی درباره تفاوت پروفیل‌های HSS و پروفیل‌هایی که در حال حاضر در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: در ایران از پروفیل‌های باز استفاده می‌کنند، مانند تیرآهن یا ناودانی یا ورق فولادی که به‌صورت سنتی به هم جوش داده می‌شوند اما با مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که مقاومت پروفیلی که دارای کمترین نقطه جوش باشد، بالاتر است و دوام بیشتری در برابر زلزله، آتش‌سوزی و سایر حوادث دارد.

تمدن گفت: همچنین نصب این نوع پروفیل با سرعت بیشتری انجام می‌شود، ضمن اینکه سازه می‌تواند بار بیشتری را تحمل کند و البته از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر خواهد بود. وی مورد استفاده از مقاطع جدید را در ساخت ابنیه، پل‌ها، ستون‌های سازه‌های صنعتی و... عنوان کرد.مقاطع جدید سازه‌های ساختمانی در سیزدهمین نمایشگاه ساختمان ایران در غرفه کالوپ ارائه خواهد شد.

همکاری بائو استیل با شرکت فولاد مبارکه اصفهان

چن درانگ، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بائو استیل، پنجمین فولادساز بزرگ دنیا، در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید این شرکت گفت: با صحبت‌هایی که با مدیران شرکت فولاد مبارکه انجام دادیم بر آن هستیم تا فرصت‌های همکاری بین بائواستیل و این شرکت را بیشتر بررسی کنیم. به گزارش خبر‌نامه فولاد، وی در تشریح دیدگاه خود قبل و بعد از بازدید فولاد مبارکه گفت: صادقانه بگویم، قبل از بازدید، اطلاعات دقیق از صنعت فولاد ایران نداشتیم، اما می‌دانستیم که صنعت ایران در دهه‌های اخیر رشد خیلی زیادی داشته است.

وی گفت: مبارکه از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته است و آنچه که ما در این بازدید متوجه شدیم این بود که صنایع فولادسازی ایران و چین مشترکات بسیاری دارند. همچنین، بنا‌بر این گزارش و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیران بائواستیل در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو خواهان همکاری با ایران در صنعت فولاد و بخش اکتشاف معادن شدند و تصریح کردند: با توجه به امکاناتی که بائو استیل در بخش فولاد، معادن، اسکله، حوزه مالی و آی تی دارد، می‌توان همکاری‌های وسیعی بین ایران و چین ایجاد کرد و توسعه داد.

در این بین همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد کشور به همراه گروهی از معاونان و مدیران این سازمان با حضور در فولاد مبارکه ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت با مدیرعامل و مدیران این بنگاه صنعتی به گفت‌وگو پرداخت. به گزارش خبرنگار فولاد، در ابتدای این نشست دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش نخست سخنان خود با تشریح شرایط فولادمبارکه در ایران و جهان گفت: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه توانسته نقش بسزایی در اشتغال و درآمدزایی کشور ایفا کند تا جایی‌که بالغ بر 350هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

سبحانی با اشاره به برنامه و عملکرد 4 ماه اول سال 1395 فولاد‌مبارکه، سبا و هرمزگان افزود: از ابتدای امسال تاکنون در اکثر نواحی تولیدی شرکت با سعی و تلاش همه کارکنان توانسته‌ایم به اهداف برنامه‌ریزی شده دست پیدا کنیم و مطابق برنامه درصد تحقق اهداف را بالا ببریم و تحقق برنامه تولید4 ماه اول سال 95 را به 104 درصد برسانیم و در مواقعی هم که با کاهش تحقق اهداف مواجه بودیم به دلیل کاهش سفارش به فولاد مبارکه بوده است.

وی در ادامه با مقایسه واردات محصولات فولادی تخت گفت: سال 94 بدترین سالی بود که صنعت فولاد تجربه کرد، سهم بالای قیمت تمام شده فولاد، مواد اولیه و انرژی است که در سال گذشته قیمت انرژی که تابع قیمت نفت بود، کاهش یافت ولی در ایران هم قیمت انرژی و هم قیمت مواد اولیه روند افزایشی داشت. وی افزود: کشورها یا با ابزار تعرفه و یا با قوانین آنتی دامپینگ توانستند برای جلوگیری از واردات اقدامات مثبتی انجام دهند، اما در ایران تعرفه‌ای وجود نداشت که بعد از پیگیری‌های مستمری که داشتیم روی ورق فولادی تعرفه 15 درصدی وضع شد، ولی وجود ارز مبادله‌ای و راهکارهای فرار از تعرفه با عنوان فولاد ممزوج باعث شد واردات ورق ممزوج 961 درصد افزایش داشته باشد.

وی گفت: در سال 94 میزان واردات محصولات گرم کاهش 42 درصدی داشته که این امر حاصل تاثیرگذاری افزایش تعرفه‌ها نبوده است، بلکه واردکنندگان با استفاده از ترفند اظهار، با کدتعرفه‌های خاص، اثربخشی اعمال تعرفه‌ها را به شدت کاستند، ولی پیگیری‌های تولیدکنندگان داخلی و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا از ابتدای سال جاری با وضع تعرفه، استثنائات برداشته شده و برای تمام ورق‌ها تعرفه 20 درصد اعمال شود.
در پایان این نشست خانم نیره پیروزبخت، رئیس‌ سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: لازم می‌دانم در تکمیل صحبت‌های دوستان به چند موضوع اشاره کنم؛ موضوع نخست مربوط به واردات ورق است، در جایی که اقلام تولیدی در کشور ما، هم کیفی هستند و هم با ظرفیت مناسب تولید می‌شوند، نیازی به واردات نیست. وی افزود: این مشکلات به نگاه موجود در کشور بر‌می‌گردد تا جایی‌که بعضی از کشورها مانند آمریکا و ترکیه با اینکه عضو WTO هستند برای واردات فولاد تعرفه‌های خیلی بالا گذاشته‌اند و در حقیقت از موانع تعرفه‌ای استفاده می‌کنند تا تولید داخل آنها ضربه‌ای نبیند.

وی با اشاره به مصوبه جدید ابلاغ شده از سوی دولت درخصوص استاندارد گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر موضوع استاندارد، اخیرا معاون اول رئیس جمهور با ارسال بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی دستور داده است تا قبل از صدور هرگونه مجوزی به واحدهای تولیدی و خدماتی، از ثبت اظهاریه متقاضیان در مورد استانداردهای محصول مطمئن شوند و اطلاعات مربوطه را در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24