Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

یکی از اصلی ترین مشکلات اقتصادی کشور عدم تعیین تکلیف سهام عدالت در شرکت های تولیدی است.

سهمی که قیمت آن از سال ٧١ تا به حال ۵۴٠٠ برابر شده است

به گزارش بورس24 ؛ دکتر غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، با اعلام این مطلب به ماهنامه تخصصی پردازش گفت: امروز به دلیل عدم تعیین تکلیف سهام عدالت اجرای بسیاری از پروژه هایی که سهام عدالت در آن سهمی دارد با مشکل و حتی اعمال نفوذ و سوء استفاده مواجه شده است. وی از مسوولان خواست در شرکت های بزرگی مانند فولادی ها ، پتروشیمی و معدنی ها که سهام عدالت در آن نقش دارد، با خرید و یا فروش کل سهام و تعیین تکلیف آن، یکپارچگی و اتحاد را به آن مجموعه وارد و زمینه انسجام، رشد تولید و حفظ اشتغال را فراهم سازند.

سلیمانی در خصوص وضعیت کلی بازار اقتصاد کشور نیز با تاکید بر اینکه امروز به واسطه کاهش رشد اقتصادی کشور چین و نیز افت قیمت نفت، کل اقتصاد جهان با رکود مواجه شده است، گفت: علیرغم همه این مسائل ما در کشوری زندگی می کنیم که اکثر عناصر معدنی در معادن آن وجود دارد و لذا دارای مزیت های بسیار بالایی هستیم. از طرفی چون کشور تولید 55 میلیون تن فولاد را هدف قرار داده، طبیعی است با وجود منابع غنی معدنی باید بخش صادرات را فعال کرد، لذا منطق اقتصادی حکم می کند که به هر شکل ممکن سرمایه گذاری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر تاکید کرد که باید همه نگاه ها، بلندمدت و پروژه محور باشد تا در همه فعالیت های مرتبط از جمله پتروشیمی، معادن، انرژی، بازار خرید و فروش سهام و .... موفق شویم، به هر حال دوران رکود سپری خواهد شد و اجرای پروژه ها هم چند سالی به طول خواهد انجامید.

سلیمانی میزان سرمایه گذاری در غدیر را یادآور شد و گفت: حجم سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری غدیر بالاست و اکنون حدود 5.8 میلیارد یورو سرمایه گذاری در جریان است، از طرفی چون تامین سرمایه گذاری از طریق خود سهامداران سخت است، بنابراین برنامه ما استفاده از منابع خارجی است.

وی با اعلام اینکه ما همواره به سهامداران خود گفته ایم که دورنگر باشند و در خرید و فروش سهام عجله نکنند، گفت: کسانی که در سال 71 ، یک ریال سرمایه گذاری کرده اند، امروز سرمایه شان بدون هیچ گونه آورده ای 5400 برابر شده که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال مالی به 7200 برابر برسد، به عبارت دیگر گروه سرمایه گذاری غدیر به دلیل این که 100 درصد سرمایه گذاری آن از محل اندوخته و سود است به بزر گترین شرکت سرمایه گذاری ایران تبدیل خواهد شد. بنابراین کسانی که در بازار سرمایه، بلندمدت فکر می کنند به دنبال سود کوتاه مدت و آنی نیستند، بلکه به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت و سود پایدار هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر همچنین در خصوص وضعیت غدیر برای جذب سرمایه گذران خارجی گفت: در یک سال گذشته که برجام به نتیجه رسیده است، مجموعه غدیر مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران خارجی داشته و در راستای این مذاکرات قرار است دو شرکت با مدیریت مشترک سرمایه گذار ایرانی و خارجی داشته است. در نتیجه این مذاکرات قرار است دو شرکت با مدیریت مشترک سرمایه گذار ایرانی و خارجی تاسیس شود.

به گفته سلیمانی، یکی از این شرکت ها با سرمایه گذاری 50-50 سرمایه گذار ایرانی و خارجی انجام می شود و انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره نیز به صورت 2 ساله چرخشی خواهد بود. همچنین در شرکت دیگر نیز 40 درصد سرمایه گذار ایرانی، 30 درصد سرمایه گذار سوییسی و 30 درصد هم سرمایه گذار ایتالیایی ورود می کنند. وی آینده سرمایه گذاری غدیر را به دلیل رشد جمعیتی کشور، قرار گرفتن ایران در خاورمیانه به عنوان محور توسعه و همچنین نظر به سیاست های اصولی شرکت در توسعه فعالیت های خود، بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اینک در آلومینیوم جنوب، معدن گهرزمین، طرح توسعه فولاد آلیاژی، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فعالیت در معادن مختلف کشور از جمله استان های کرمان، مازندران در زمینه های مس، منگنز، فلورین، فسفات، فولاد، نیکل و ... نیز بدون هیچ رانتی و صرفا با بهره گیری از توان مالی، فنی و مهندسی شرکت به فعالیت خود ادامه می دهیم.

شایان ذکر است، شرکت های فولاد غدیر نی ریز، موتوژن، فولاد آلیاژی، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گهرزمین، توسعه آهن و فولاد گل گهر، آهن و فولاد ارفع، تخته شهید باهنر، فولاد قشم، توسعه بین الملل صنعت پارس، صنعت نوین اندیشه کاسپین و نیکل کاران کبیر پارس از جمله شرکت های زیرمجموعه سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن غدیر هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24