Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

روز سه شنبه ١٠ درصد از سهام شرکت پگاه گلپایگان با دامنه نوسان...

همه چیز درباره عرضه اولیه سهام غگلپا را اینجا بخوانید...

بورس24 : روز سه شنبه 10 درصد از سهام شرکت پگاه گلپایگان با دامنه نوسان 9000 تا 9900 ریالی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

مدیر عرضه و متعهد خرید سهام این شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین است. به همین منظور امروز شانزدهمین نشست یک دیدار یک عرضه در فرابورس تهران برگزار شد.

پگاه گلپایگان سومین شرکتعرضه شده درفرابورس است که به روش ثبت سفارش فردا در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

سید وحید وحیدی سرپرست امور مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در این نشست گفت: پگاه گلپایگان ششمین شرکت از زیر مجموعه های صنایع شیر ایران است که به بازار سهام عرضه خواهد شد.

وی گفت: این شرکت از زمره شرکت های بسیار موفق گروه در تولید فرآورده های لبنی است و از لحاظ تنوع تولید و سودآوری در شرایط ایده آلی قرار دارد.

وحیدی گفت: عرضه قبلی پگاه گلستان بود که با موفقیت به بازار سرمایه وارد شد و فردا نیز پگاه گلپایگان عرضه اولیه خواهد شد.

او گفت: اهتمام شرکت برای عرضه اولیه پگاه تبریز در آینده نزدیک است که رایزنی ها برای این امر در جریان است و امیدواریم عرضه فردا هم به مانند پگاه گلستان عرضه موفقی باشد.

طرح های توسعه ای در پگاه گلپایگان

عبداله قدوسی مدیر عامل پگاه گلپایگان در باره این شرکت گفت: این شرکت در سال 1365 به عنوان کارخانه فرآورده شیر با ظرفیت 5 تن در روز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در سال 73 هم این شرکت با اجرای طرح های توسعه ای به ظرفیت تولید 25 تن پنیر رسید. خطوط تولید این طرح توسعه ای از آلمان وارد شد که پنیر سنتی به روش صنعتی تولید می کند.

وی تصریح کرد: این خط تولید تقریبا در کشور منحصر به فرد است. می دانیم که در سال 82 کارخانه استریل با تجهیزاتی از تترا پک سوئد آغاز شد که این امر منجر به افزایش ظرفیت فرآوری تا 325 تن شیر را در روز شد.

به گفته او این شرکت در مساحتی به وسعت 14.5 هکتار بوده و به طور متوسط روزانه 200 تن شیر را فرآوری می کند.

این شرکت نمونه است...

وی ادامه داد: شرکت پگاه گلپایگان به عنوان واحد نمونه کشوری، رتبه اول در شاخص سود آوری در بین کارخانجات لبنی کشور و دریافت تندیس های مختلف در بخش استاندارد و کیفیت را به عنوان افتخارات خود به دوش می کشد.

بازار محصولات...

قدوسی در ادامه گفت: در کشور 5 واحد لبنی مجوز صادرات به روسیه را اخذ نموده اند، که پگاه گلپایگان در جمع این شرکت هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت صادرات به ترکمنستان ،پاکستان ، افغانستان ، عراق و ... را داشته و دارد.

او گفت: روسیه هم به این کشور ها اضافه شده است. همچنین ما برنامه توسعه بازار را در دست اجرا داریم و در تلاشیم تا بخش های بزرگتری از آسیا را در اختیار بگیریم.

قدوسی اضافه کرد: شرکت فعالیت هایی را از طریق شرکت های بازرگانی فعال خود در حوزه خلیج فارس نیز در دست دارد.

سود خواهیم ساخت...

وی در خصوص سرمایه شرکت و سودآوری شرکت هم گفت: با توجه به سیاست گذاری های خوبی که هلدینگ صنایع شیر دارد، شرایط متمایز خاص تولیدات در این مجموعه خوشبختانه برای سال 95 سودی در حدود 1346 ریال به ازای هر سهم را پیش بینی کرده ایم، که در نه ماهه حدود 84 درصد از آن محقق گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت خالی تولید در شرکت و برنامه ریزی های آتی امیدواریم به زودی با حداکثر ظرفیت، تولید داشته باشیم، که این امر محقق خواهد شد.

او گفت: پگاه گلپایگان در حدود 90 قلم فرآورده تولید می کند و با توجه به ماهیت تولیدات شرکت توان رقابتی و صادراتی با سایر کشور های منطقه را در خود می بینیم.

افزایش سرمایه منتفی است...

وحیدی نماینده سهامدار 100 درصدی شرکت در ادامه صحبت های قدوسی این طور گفت: برنامه ای فعلا برای افزایش سرمایه نداریم.

او ادامه داد: با توجه به سیاست های حاکم در گروه افزایش سرمایه در شرکت ها زمانی اتفاق خواهد افتاد که برنامه دقیق و طرح توجیهی قابل قبولی از سوی شرکت های زیر مجموعه اعلام شود.

قدوسی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سرمایه در این شرکت در دست نداریم.

خبری از تعدیل...   

وی در خصوص تعدیل مثبت هم گفت: هزینه هایی در خصوص تبلیغات صورت گرفته اما هنوز به زیر مجموعه ها اعلام نشده است. در صورتی که این هزینه ها پوشش داده شود، احتمال تعدیل مثبت هم وجود خواهد داشت.

مطالبات مشکوک الوصول نخواهیم داشت...

مدیر عامل پگاه گلپایگان در خصوص برخی مسائل مالی هم گفت: در حال حاضر دوره وصول مطالبات شرکت 30 روزه است و ریسکی از بابت عدم وصول مطالبات شرکت را تهدید نمی کند، چرا که محصولات از طریق واحد پخش سراسری پگاه توزیع می شود.

شیر 1440 تومانی به صرفه نیست...

وی در خصوص خرید شیر به نرخ 1440 تومان هم گفت: بابت این امر دولت باید به خریداران یارانه تخصیص دهد. چرا که خرید شیر با این قیمت منجر به افزایش قیمت فرآورده می گردد و از زمانی که یارانه لبنیات متوقف شده است، بر مبنای آمار اعلام شده 40 درصد از مصرف لبنیات کاهش داشته است.

او گفت: در حال حاضر شیر با قیمت های پایین تری برای فرآوری خریداری می گردد و تقریبا هیچ یک از واحد های تولید کننده لبنیات شیر با این قیمت نمی خرند.

حاشیه سود...

وی ادامه داد: حاشیه سود شرکت های لبنی پایین است و این میزان کمتر از 5 درصد است، اما خوشبختانه با توجه به متفاوت بودن نوع محصولات در این شرکت حاشیه سودی در حدود 12 درصد در عملکرد نه ماهه شرکت محقق شده است.

پگاه گلپایگان آینده دارد...

قدوسی در پایان گفت: شرکت پگاه گلپایگان از پتانسیل های بالایی برخوردار است و با توجه به توسعه بازارهای صادراتی این امید هست که با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید نماییم. 

وی افزود: همچنین واحد تولید شیر خشک هم اخیرا افتتاح شده است و برنامه های مطالعاتی برای تولید پنیر های سخت و نیمه سخت در دست اقدام است، که در صورت صرفه اقتصادی این کار هم انجام خواهد شد.

گفتنی است، به اعتقاد او شرکت پگاه گلپایگان با توجه به خطوط تولید منحصر به فرد و سیاست گذاری های دقیق و درست شرکت فرآورده های شیر ایران در شرایط خوبی قرار داشته و دارد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24