Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل نفت سپاهان گفت: روغن پایه را از طریق بورس کالا عرضه می کنیم. در رابطه با عرضه روغن موتور در بورس کالا هم در حال رایزنی هستیم؛ از نظر ما این امکان وجود دارد. فروش داخلی روغن موتور ٣٣درصد افزایش داشته که سهم بازار نفت سپاهان ٣٠درصد رشد داشته است.

رایزنی نفت سپاهان برای عرضه روغن موتور در بورس کالا

بورس24 : محمد حسین رزاقی مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شده بود گفت: موفق شدیم برای های گرید برند مگلوب تاییدیه بنز آلمان را دریافت کنیم. در حال مذاکره با سه خودرو ساز بزرگ دیگر هم هستیم تا مجموعه این تاییدیه ها افزایش یابد. خودروسازها علاوه بر فرمولاسیون محصول فرآیند تولید را هم بررسی و باید تایید کنند، بر همین اساس این تاییدیه اهمیت بسزایی دارد. این مهم اتفاق بزرگی برای صنعت روغن موتور در کشور بود؛ امیدواریم بتوانیم این محصول را در بازارهای جهانی نیز عرضه کنیم.

او در ادامه افزود: این برند نتیجه همکاری با کشور اتریش بوده و ابلیت گسترش را هم دارد. در رابطه با عملکرد پنج ماهه ابتدایی سال می توانم بگویم که فروش حجمی 10درصد و تولید نیز پنج درصد افزایش داشته است. با در نظر گرفتن مشکلاتی که در خصوص تامین خوراک داشتیم توانستیم رقم خوبی را تولید و به فروش برسانیم. سه اورهال بزرگ در اصفهان داشتیم که دو اورهال انجام شده و اورهال بعدی نیز در پاییز سال جاری انجام خواهد شد. در واقع اورهال 50روزه اصفهان را توانستیم مدیریت کنیم اما برای اورهال بعدی نگران هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در ادامه بیان کرد: امیدواریم مشکل تامین خوراک سنتزی حل شود. کمبود لوبکات قطعا می تواند در این صنعت تاثیرگذار باشد. این صنعت سالانه 2 میلیون تن به لوبکات نیاز دارد. در حال حاضر قیمت خوراک در ماکزیموم تاریخی خود قرار دارد. روغن پایه نیز یک روند ثابت و حتی کمی نزولی داشته است. هماهنگی بسیار خوبی میان صادرکنندگان وجود دارد که قیمت منطقه ثابت نگه داشته شود. روغن پایه را از طریق بورس کالا عرضه می کنیم. در رابطه با عرضه روغن موتور در بورس کالا هم در حال رایزنی هستیم؛ از نظر ما این امکان وجود دارد. فروش داخلی روغن موتور 33درصد افزایش داشته که سهم بازار نفت سپاهان 30درصد رشد داشته است.

او در ادامه اظهار کرد: کمبود روغن دیزلی را در سطح کشور داشتیم از طریق شرکت کیمیا اسپیدی قشم قصد داریم سایت های فروش مستقیم را برای رانندگان ایجاد کنیم. در حوزه صادرات 2درصد رشد داشته ایم چنانچه خوراک بیشتری دریافت می کردیم صادرات شرکت از این رقم هم فراتر می رفت. معتقدم در سال جاری می توانیم به صادرات 300 میلیون دلار نزدیک شویم.

در رابطه با پروژه های شرکت 6 پروژه بزرگ را تعریف کرده ایم که مجموعا به 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است. برخی از این پروژه ها در شرف بهره برداری هستند جدی ترین پروژه شرکت پایانه صادراتی بوده که 35هزار تن مخزن صادراتی است. امیدواریم بهمن ماه سال جاری این سایت را بهره برداری کنیم. پروژه بعدی افزایش ظرفیت 100 هزار تنی را برای ما ایجاد خواهد کرد. روزانه 2هزار بشکه به تولید بیس اویل شرکت می تواند اضافه کند. البته به شرط اینکه لوبکات مورد نیاز تامین شود. این پروژه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات خوبی با مراکز خدمات پس از فروش انجام می‌دهیم گفت: در مرحله بعدی کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار قابل توجهی برای ما خواهند بود. قبلا محصولات با گرید پایین‌تر را به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر می‌کردیم اما امیدواریم این محصول جدید بتواند خط‌شکن صادرات محصولات های گرید باشد.
وی با بیان اینکه ما اکنون با مشکل خوراک مواجه هستیم خاطرنشان کرد: پالایشگاه‌ها به سمت خوراک سنتزی شیفت کرده‌اند. بنابراین قابلیت استحصال لوبکات را ندارند که منجر به بروز مشکلاتی برای ما شده است.
رزاقی گفت: طبق آمار بورس کالا حجم لوبکات پالایشگاه‌های تهران و اصفهان 130 هزار تن (نزدیک 30 درصد) کاهش یافته که رقم قابل توجهی است.
وی در خصوص دلایل کاهش تولید این خوراک خاطرنشان کرد: پالایشگاه اصفهان سه برار اورهال بزرگ داشته که منجر به کاهش دریافت خوراک شده و این در حالی است که ما 30 هزار تن از خوراک خود را از این پالایشگاه دریافت می‌کردیم اما به رغم این موانع با مدیریتی که اعمال شد لوبکات را از بندرعباس وارد کردیم و با وجود کاهش دریافت خوراک توانستیم جهش تولید و فروش داشته باشیم.
رزاقی ابراز امیدواری کرد که پالایشگاه‌های آبادان و تبریز لوبکات سنگین را وارد مدار تولید کنند چرا که کمبود این محصول روی صنعت روانکار از جمله حمل و نقل تاثیرگذار است. در حال حاضر میزان نیاز لوبکات در کشور دو میلیون تن در سال بوده که پنج پالایشگاه کشور امکان تولید آن را دارند. نفت سپاهان روزانه قابلیت دریافت 15 هزار و 500 تن لوبکات را دارد اما به دلیل کمبود 13 هزار و صد تن دریافت می‌کنیم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24