Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ترک تبریزی گفت: صنعت و تجارت پرداخت، گرفتار نظارتی شده که از راهبرد قوی تر است و این موضوع از حاکمیت و قانونگذاری نشات گرفته به طوری که ریسک سرمایه گذاری و توسعه را افزایش می دهد.

ریسک صنعت پرداخت از نگاه عضو هیات مدیره بانک تجارت

بورس24 : ترک تبریزی گفت: صنعت و تجارت پرداخت، گرفتار نظارتی شده که از راهبرد قوی تر است و این موضوع از حاکمیت و قانونگذاری نشات گرفته به طوری که ریسک سرمایه گذاری و توسعه را افزایش می دهد.

مرتضی ترک تبریزی عضو هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به عدم تعلق ارز نیمایی به کالا و تجهیزات IT  و ITC شرایط برای صنعت و تجارت نظام پرداخت الکترونیک و البته ارائه این نوع خدمات برای بانک ها را سخت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به گرانی تجهیزات، کاهش هزینه و ماندگاری ایده پردازان بسیار سخت شده و صنعت بانکداری به واگرایی نزد حاکمیت و قانونگذار رسیده به طوری که نمی تواند با اطمینان به سرمایه گذاری در حوزه پرداخت و تجارت الکترونیک روی آورد.

این فعال حوزه پرداخت الکترونیک شرایط حاکم بر حوزه IT  و ITC را به نوعی درجا زدن عنوان کرد و گفت: تجهیزات بسیار گران شده و آموزش لبه تکنولوژی در کشور نیز معنایی ندارد به طوری که  صنعت بانکداری به عنوان متولی و حامی اصلی این حوزه نمی داند که چگونه خدمت ارائه دهد و به چه شکلی  کسب درآمد کند.

ترک تبریزی با تاکید بر اینکه سرویس های موجود صنعت پرداخت الکترونیک نمی تواند توقع مشتریان را مرتفع سازد با ذکر مثالی  یادآور شد: با وجود احراز هویت و امضای دیجیتال همچنان درگیر حضور مشتری در بانک و نظارت از سوی مراجع قانونی بوده و این موضوع اتلاف وقت مشتری و هدر رفت سرمایه انسانی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: کاهش ریسک در حوزه پرداخت الکترونیک توسط بانک تجارت از اولویت ها به شمار می رود  به طوری که مشتری خواهان پرداخت کارمزد خدمات مطلب و متنوع با رضایت باشد.

این عضو هیات مدیره بانک تجارت شرایط ناشی از نظارت و محدودیت های اینترنتی را برای این صنعت و بانک مربوطه سخت ارزیابی کرد و پیشنهاد داد: مقرر است تا این بانک به سمت خدمات کارمزدی و آفلاین حرکت کند تا هم ریسک را کاهش داده و ازسویی دیگر شرایط را همسو با ارائه خدمات تنظیم  سازد.

ترک تبریزی با تاکید بر نقش CBDC در تحول مدل کسب‌ وکار بانک‌ها یادآور شد: برای ارزش آفرینی در این بخش باید به مشتری مداری بر اساس نیاز مخاطبان اقدام کرد؛ زیرا در حال حاضر برخی محصولات و خدمات ارائه شده است که مخاطب و حتی بانک به آنها نیاز نداشته  و چیزی جز هزینه برای صنعت به وجود نیاورده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24