مراسم معارفه شرکت داترا جهت عرضه اولیه امروز با حضور مسئولان این شرکت برگزار شد.
بورس24 : مراسم معارفه شرکت داترا جهت عرضه اولیه امروز با حضور مسئولان این شرکت برگزار شد.
مهم ترین موارد مطرح شده در این مراسم به شرح زیر است:
*رشد صنعت زیبایی، بهویژه بهدلیل افزایش توجه جهانی به سبک زندگی و مراقبتهای فردی، پیوسته روندی صعودی دارد. برآورد میشود اندازه بازار در سال ۲۰۲۵ به حدود ۹.۴۸ میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالانه مرکب حدود ۹.۵ درصد تا سال ۲۰۳۴ به ۲۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
*بررسی بازار داخلی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ نشان میدهد که متوسط نرخ رشد سالانه فروش ریالی این حوزه حدود ۴۰ درصد بوده است. سهم تولیدات داخلی نیز بهترتیب ۹۳.۸۹ درصد از نظر ارزش و ۹۹.۲۶ درصد از نظر تعداد در بازار را شامل میشود. مقایسه فروش شرکت ما با سایر رقبا در همین دوره بیانگر رشد میانگین سالانه ۷۸ درصدی است.
*در حوزه صادرات نیز بسیار فعال هستیم. هدف ما این است که در سال ۱۴۰۴ حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت تولید به صادرات اختصاص یابد. صادرات آزمایشی از همان سال آغاز شده و برنامهریزی شده است تا در سال ۱۴۰۵ محصولات در پنج کشور بهصورت رسمی ثبت و عرضه شوند.
*دو پروژه مهم انتقال فناوری نیز در دست اجرا است: یکی با کارخانهای معتبر در ترکیه که مرحله نخست آن انجام شده و پس از تأمین تجهیزات، تولید بچهای آزمایشی آغاز خواهد شد؛ دیگری با یکی از کشورهای اروپایی که کمتر سابقه داشته شرکتی ایرانی فناوری خود را به اروپا منتقل کند.
*محصولات کنونی ما که در بازار موجود هستند شامل بیستون ۵۰۰ و دیستون ۳۰۰ واحدی است که بیش از ۹۵ درصد فروش به نوع ۵۰۰ واحدی تعلق دارد. در بخش مراقبت پوست نیز سرمهای تخصصی با برند دیساژ عرضه میشود که شامل سرمهای پپتیدی برای بیماران مبتلا به لک و پیسی (Vitiligo) است. این محصولات در منطقه کمنظیرند و عملکرد درمانی چشمگیری دارند. دو نوع دیگر از سرمها شامل سرم ضد لک و سرم ضد چروک هستند که در دنیا با عنوان «بوتاکس موضعی» شناخته میشوند و بدون نیاز به تزریق، چروکهای پوستی را کاهش میدهند.
*محصول مزوتراپی پوست با نام (Luxiva)در مهر ماه سال گذشته به بازار معرفی شد. این محصول بسیار مورد استقبال متخصصان پوست و پزشکان زیبایی قرار گرفت و برخی ماهها حتی تقاضا از میزان تولید فراتر رفت، بهگونهایکه ناچار به افزایش ظرفیت تولید شدیم.
*در همین رده محصولی، قصد داریم در سال آینده دو فرآورده جدید به بازار عرضه کنیم. خط تولید شرکت از مدرنترین خطوط فیلینگ کشور بوده و سازمان غذا و دارو پس از نخستین بازدید، گواهی GMP آن را تأیید کرده است. این موضوع موجب شده سایر شرکتهای دارویی نیز برای انعقاد قرارداد تولید در خط ما اعلام آمادگی کنند.
*برنامهریزی شده است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۵ بخشهای کنترل کیفیت (QC) و تضمین کیفیت (QA) در محل کارخانه فعلی به بهرهبرداری برسند.
*شرکت در نظر دارد در زمستان امسال محصول جدیدی با برند لوکسا فیلد را به بازار عرضه کند. این محصول آبرسان و جوانساز پوست بوده و نسبت به "لوکسیوا" غلظت بالاتری دارد؛ علاوه بر خاصیت جوانسازی، اثر پرکنندگی پوست نیز دارد. فرمولاسیون میکرونیدل هیالورونیک اسید این محصول توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت بومیسازی شده و شرکت نخستین انجامدهنده این فناوری در کشور است. فرآیند ثبت محصول در سازمان غذا و دارو در حال انجام است و پیشبینی میشود تا پایان سال به بازار عرضه شود.
* شرکت برنامه دارد طی سال آینده محصول محلول تقویتکننده مو و همچنین فیلرهای پوستی را معرفی کند. فیلرهای شرکت بهصورت کاملاً بومی از مرحله تولید تا پرسازی انجام میشود؛ در حالی که سایر تولیدکنندگان داخلی، مواد اولیه را بهصورت بالک وارد میکنند. ثبت این فیلرها برای نیمه دوم سال آینده پیشبینی شده است.
*سرمایه شرکت از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۳ به سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته و برنامه افزایش سرمایه جدید نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
*بر اساس برآوردهای انجامشده، سودآوری شرکت در فاصله سالهای ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۸ رشد پنجبرابری را تجربه خواهد کرد و درآمد عملیاتی نیز از حدود ۳۶۶۲ میلیارد ریال به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
*تا دو ماه آینده مجمع افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام خواهد شد
*تا دو هفته آینده عرضه اولیه شرکت اتفاق می افتد
*حدود یک ماه گذشته از شمول قیمتگذاری دستوری خارج شدیم















نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.